tisdag 13 oktober 2009

Lille-Calle !!!!! Mera höstaktivitete!!!!!


Har jobbat i helgen = (bloggtorka)men nu finns åter lite tid över, igår em. tog Ola o jag en arb.prommis i det makalöst vackra höstvädret. Vi jobbar på en allé,ska bli, då gäller det att stamsåga bort en del grenar så det blir lite fason på den, allén är ca.150 m. så det tar en del tid, det är Ola som sågar för det mesta ( jättetungt jobb!!!!!)..... Jag är mest med som ett trevligt sällskap o redskapsbärare, inget dåligt jobb det heller......När det börjar skymma beger vi oss hemåt När jag ngt. senare kollar mailen så upptäcker jag till min stora glädje att jag har haft " storfrämmat" Cina "sonhustrun" har bjussat på bilder på charmtrollet Calle nu 2 mån. o 8 dagar gammal, många bilder, ett helt album!!!! Så det var som lilla- julafton här hemma i Sörby. Tack Cina!!!!!! Nåväl.....var på årsmöte i fastighetsföreningen Valrossen i går kväll, "blev med insatslägenhet" i somras, där blev bestämt att jag ska vara styrelseledamot o det medför meeeeer!!!!!! jobb såsom hålla koll på att det mesta som rör fastigheten naturligtvis är ju inte jag ensam ansvarig, det är alla som äger en bit av huset som delar på uppgifterna, så det ska nog inte bli allt för betungande, (rätt så intressant faktiskt)

Visst är han piggögd den lille, skulle vilja åka upp nu på stört o bara kraaaama om honom!!!!!!!Vi/jag o Ola ska kanske åka upp torsdag till veckan ( Ola på jobb ) jag på min lediga dag innan helgen, vi får välan se ifall det passar. Klart slut för idag!! Kramar olica.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar