torsdag 29 oktober 2009

Idyllens Stuteri.

......Är en ridskola som är belägen i vackra Fjärlöv.


Emelie lär sig allt om hästar där, både teoretiskt, praktiskt o sist men inte minst att tänka på om säkerhet. (Under jackan har Emelie en säkerhetväst), obligatoriskt för alla ryttarelever liksom ridhjälm!!



Idag är första gången för denna grupp av elever att prova barbackaridning. En mkt. viktig del då man känner hästens rörelser på ett mer aktivt sätt, som leder till att ryttaren blir varse om betydelsen att ha en bra sits, hålla balansen o jobba med säte o lår. Alltså fokusera!!!!! Inte alltid så lätt i synnerhet när man är i så ung.Med proffsig ledning av Cornelia samt hennes medhjälpare går det dock alldeles utmärkt.



Här sitter Emelie på en stooor häst, longerad av Cornelia.








Här leder alla barnen sina respektive ponnies upp till ridbanan.




Så där ja!!!!Nu gäller det .(Kolla in Emelies blick), jag tror att hon gillar detta, vad tror ni?







"Hååååll vänster!!" Rida runt en massa konor, sitta kvar o lyssna till instruktioner samtidigt som en hel "hoper" mammor o andra nyfikna tittar på, är inte alltid så lätt..........






.........Men jag är iallafall imponerad!!!!! Tycker att alla dom små eleverna är jätteduktiga !!!!!
Mörkret faller o ridlektionen går mot sitt slut för denna grupp, nästa gäng står nu o väntar på sin tur. Dags att leda hem hästarna till stallet, en timme är nog alldeles lagom för dessa småttingar, även om en del av dem inte samtycker. Jag, Annica är jätte glad för att jag fick vara med, om det går bra så kommer jag fler gånger!!! Hej o tack för denna gång!! Kramisar Olica.











2 kommentarer:

  1. åh, ser jättemysigt ut! så häftigt att se småttingarna upptäcka världen!

    själv är jag magsjuk. hua.... tur man har en ted som ställer upp i alla lägen

    SvaraRadera
  2. Va härligt o rida skulle också vilja göra det :-) från storasyster Christina

    SvaraRadera