tisdag 20 oktober 2009

Hos mormor o morfar, på lundagatan.

Mikael o kusin Örjan, morbror Lennart o moster Gerds son. Kortet taget i Juniskär hos morbror m. fam, ca.1963.

Sommarfika hos mormor o morfar. Längst bak fr. vänster-Gullbritt,mormors syster Anna, mamma Berith, mormor Elsa, lillebror Mikael, kusin Carina (dotter till morbror Svante o moster Gullbritt), Algot o morfar Folke. Fotograf= Svante. !962. ( följ personerna på bilden, medsols.)


Mikael hos mormor o morfar, på lundag. Sommaren 1963.



Jag hos mormor o morfar på lundag. Sommarn 1956. Jag tror jag var hos mormor för att avlasta mamma Berith som skulle få/ el. hade fått Jeanette min lillasyster.




Jeanette o Christina-!961 el.62.
Vi , jag, Christina, Jeanette, Mikael o mamma Berith bodde hos mormor o morfar, när mamma 0 pappa Sven-Olof gick skilda vägar, efter 11-års äktenskap. Vi flyttade från Norrköping till S-vall, årskiftet 1960-61, bodde där i 1 o ett halvt år, flyttade sedan ner till skönsberg (kinesiska muren).
.



3 kommentarer:

  1. så fina! är det bilder du hade själv eller som mormor hade?

    nu har du provat att centrera bilderna tror jag? ser bra ut!

    SvaraRadera
  2. Hej
    så många fina bilder. /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej va roligt med alla gamla bilder från en svunnen tid :-)/ Storasyster christina

    SvaraRadera