torsdag 10 september 2009

Gräsänkan.....................





































Detta hör ju åxå till saken, hela Rickards utrustning är lastat i "Rillebilen"!!!!!!

Så, mycke prylar är det.!!Hej då !!



























  • Ola o hans kompis Rickard har rest upp till Mantorp för att utöva sin favoritsysselsättnig,BANÅKNING!!!!!!! Planering o lastning har varit på tapeten dom två senaste veckorna o det är sannerligen inte mycket som man kan "klara sig utan"








  • Elverk. ( till däckvärmare o kaffebryggare)








  • Kompressor: (till att kolla lufttrycket i däcken)








  • Motorcyclar: (en regad. för allmän åkn.+ en oregad för ren" räseråkning")Skinnställ: (med speciella skyddplattor både här o där)








  • Däck: (extra uppsättning + slicks= för ren "räseråkning")








  • Partytält:( att vistas under mellan passen för att fika ,vila o snacka )








  • Väggklocka:(man får absolut inte missa en enda sekund av körningen)








Ja, jag kan göra listan mycket längre, men ni kära släktingar o vänner förstår kanske, att det är rätt så skönt när dom äntligen kommer i väg!!! Jag påtar i trädgården, pysslar med mina katter, drömmer om nästa vår, lägger ansiktsmask o sist men inte minst tränar jag latinodans.......fullt upp alltså.






Nej, nu är det fikadax.Kramar Olica.

1 kommentar:

  1. Latinodans!? Så kul! Jag och Ted (ja, hör och häpna) har länge velat prova på det här med line- eller squaredance. Nåt du provat?

    Är det du som tagit tulpanbilden!? HUR fin som helst! Det ser ut som ett tecknat vykort. Perfekt komponering av både motiv och färger!!!

    SvaraRadera