måndag 14 september 2009

Astrid.....













..................har blivit vuxen, Astrid som fyller ett år den sista oktober har börjat "tittat " efter kattpojkar, med allt vad det innebär,trotts att vi i denna familjen älskar katter vill vi inte ha några fler små , så i dag vid middagstid åker vi till Monika ( vår lokala vetrenär).







Jag tycker inte om att sterilisera, men som djurägare är man tvungen att ta sitt ansvar.....Ingreppet kräver en del förberedelser såsom, tom mage (fasta) o det är sannerligen ingen enkel uppgift när man som Astrid är "hungrig" nästan jämt o det dessutom finns fyra kattkompisar i samma hus som åxå gillar mat, jag säger bara oj, oj ,oj...........ett fasligt passande blir det!!! Guuuuuusstaaav!!!!!!! har jag ropat i en vecka nu, han har nämligen inte behagat komma hem, (mycket orolig matte!!!!)Gick ut precis nu skulle tvätta min bil, o där kommer Gustav gående som om ingenting hänt, för honom har det tydligen varit som vanligt, men definitivt inte för mig.Det har gått ett antal timmar sen jag satt här o skrev, har nu tvättat bilen, klippt gräset, dammsugit, lagat middag åt Ola mig massor av pyssel för att slippa oroa mig för lilla Astrid, som mådde någorlunda när jag äntligen fick hämta henne.....ja nu är det avklarat lilla fröken kan inte bli dräktig, tycker det känns hemskt att måsta beröva henne denna naturliga livsbetingelse, men så är det tyvärr.Många kramar ses snart igen. Olica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar