torsdag 2 juli 2009

Stekhett!!!!!!!


































































Ännu en stekhet dag. Vaknade i ottan ,typiskt när jag är ledig o får sova, men det är nu på morgonen det är som allra skönast, innan daggen torkat o man kan gå på bara fötter o känna den silkeslena fukten under fotsulorna, så det är tur att jag är så piggelin, vill inte gå miste om dessa morgnar.

Lite frukost? Vad sägs om en tallrik kylskåpskall fil med riktigt söta jordgubbar,en god kopp kaffe o en knäckemacka med cheddar, tillsammans med Olakär, inte fyskam eller hur?
Nåväl, nu är det dags för pyssel i trädgården, älskar verkligen den sysslan!!! Det är bara det att jag fått ngt. konstigt på mina rosor, bladen blir gråfläckiga o ser torra ut, är det ngn. som känner igen det, isåfall är jag tacksam för råd, har provat med såpvatten (mirakelkur mot bladlöss) men inte mot detta.

När jag inte pysslar med blommor har jag fem härliga huskatter att sköta om, rätt så mycket pyssel är det............
Men oj vad tiden går fort när man har roligt, jag är hungrig! Ola står för kockeriet (med ngr.smärre förberdelser från min sida HA) det ska bli grillat ,muuuums. Senare i dag kommer Cina o Joy på snabb visit, det ser jag fram emot .Cina har en bebis i magen det är så spännande!!!! Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, har massor mer att göra. morsning o godbye.

P.S Ola i Pooooolen, det får ingen missa !!! D.S



2 kommentarer:

  1. hej! ska bli så roligt att ses imorgon!

    jag tog mig friheten att redigera lite i ditt senaste inlägg: jag har tagit bort all luft som uppstått under inlägget och som gjort att det varit jobbigt att scrolla hela vägen ner till föregående inlägg. Ska ge lite tips imorgon när vi kommer om hur du kan undvika det till nästa gång.

    kram! Sara

    SvaraRadera
  2. p.s: jättefin bild på Cina!!! kompositionen och hennes uttryck, verkligen! helt i min smak :)

    SvaraRadera