torsdag 13 augusti 2009







Kantareller!!!

(läs igår)


Nu på morgonen, redan 0715 tog jag med svampkorg, kamera o som jag upptäckte efter en liten stund lille-Clas ut i skogen på en svampexkusion vi var ute i ca 2 timmar o fann 3 liter kantareller samt en st. fin Carljohan. det är så lugnt o skönt i skogen särskilt så pass tidigt på morgonen, jag kan traska långt utan att bli det minsta trött, men det kan inte Clasan, det kan nog ingen katt egentligen, katter är "lata " av naturen, en snabb rusch efter ett byte sen vila osv,,,,,,,,, väl hemma efter en del konkande , smörstekte jag kantareller,rostade bröd o vispade ihop en omelett mmmmmmmm..........

slut för idag tack för idag. Kramar Olica.


1 kommentar:

  1. Åh!!!! hahahaha, lill-clasan.... katter är så knäppa, och det är ju det som gör det så underbart att ha dem! mysigt! önskar att jag också hade en svamskog nära. ast jag håller mig till bärplockning!

    nu är sängen klar! puh, efter ca en miljon lager färg vill säga. men den blev så fin, och jag hooooopas att ted vill ta en sväng till IKEA idag. behöver en liten pall till lillan samt lite småplock. dessutom ska vi köpa nya sängar idagarna, så vi måset prova ut dem ordentligt.

    hoppas vi ses snart!

    SvaraRadera