söndag 21 februari 2010

Nä nu.......................................

.............får det vara nog! Även om det är "rasans grannt" så är iallafall jag nöjd nu. Denna tid i fjol tittade snödroppar o svalört upp, svårt att tro men så var det. Våra fåglar får vad dom behöver, det ser jag till. Vintermössa på fåglarnas tak.
Jag sköter "finskottningen" Ola, med sin Lamborgini sköter resten. Utan traktor stod vi oss slätt är ett som är säkert!

Sten pelaren, är en meter hög nu syns endast toppen på den. Pelaren syns i förgrunden på höger sida.


Nä, innemys får det bli, kan inte bara skotta , ont i axlar o armar, aj ojojoj.
Hej hörs o ses. Kramisar Olica

1 kommentar:

  1. Suck... ja, jag håller med dig! Nu är det bra! Bor man här nere så vill man inte ha såna här vintrar. Det är ju det som är tjusinigen med södra sverige: milda vintrar med snöoväder som ger snö i en eller två veckor ungefär. Det räcker gott!

    Ja, det får bli innepyssel. Har kommit på att öpnna förskolan får bli varannan dag hädanefter: Måndag, Onsdag och fredag: så kan jag vila mina höfter tisdag och torsdag. Man får planera väl :) Så ja, det får bli mycket innepyssel. Idag ska vi in på myrorna och kolla om de har några fina "gamm"-lakan i rosa, röda, lila eller turkosa toner.

    Hoppas du tar dig till jobbet iallafall?! Hur är snöröjningen på "stora vägen" nedanför er? Bättre än här hoppas jag!

    Ja, vi ses snart hoppas jag!!!!! Kram!

    SvaraRadera