torsdag 4 februari 2010

Meeeer snö........................................

...........................Javisst har det kommit mer snö, det har väl ingen missat....Men, vårtecknen som redan visat sig, har dom flesta nog inte lagt märke till, eller? Är det ngn. mer en jag som sett att hanhängena på Hasseln redan tittat fram?!.......................................( Allt är så gnistrande vackert, men det till trotts gick jag o funderade på en resa till varmare trakter. Kung Bore håller inte bara Skåne i sitt iskalla grepp utan hela Svea rike har denna vinter fått smaka på både kyla, hårda vindar o mkt. snö.)






....................................................Att ståtliga boken, med sina tistelliknande frökapslar, har knoppar, (dom kvistliknade små bladämnena) som syns tydligt, så jag blir nog hemma får bara inte missa den ljuvligaste av våra fyra årstider, våren !!!




Ola, han plogar o jag sköter "finputtsningen. Lägg märke till jättedrivan!






Se, fågelbordet har fått vit vintermössa............................







........................O, lilla Astrid "istappar"i haklappen, när Lilla fröken fisförnäm ändå är förd på tal, måste jag passa på att skvallra lite på henne. Äter gör hon gärna o ofta, både ute o inne men sina behov uträttar hon (sen snön kom) bara på "pottan" inomhus, det är välan kallt om rumpan? Det är som bekant inte mkt. det fina tål) Astrid, vi älskar dig!!!!







Koltrasten fick jag till idag, eller hur? (knivskarp)









Blåmesen är mätt i magen.





Tack för idag, slut för idag. Kram Olica.




2 kommentarer:

  1. knivskarp som ett vykort! du borde göra förstoringar på dina naturbilder!

    SvaraRadera
  2. ja jättefina bilder,men den där "jättedrivan"det var inte mycket jämfört med här i Sundsvall är de minsta ca 2ggr mig/Jeanette

    SvaraRadera