måndag 9 maj 2011

En "nabo" till oss här i Sörby.....................

...................är i behov av en liten uppfräschning av sitt makalöst charmiga hus.Ola o jag tar oss an jobbet. Här snickras rutschbana. Den är nödvändig till denna typ av jobb. Nämligen skorstensrivning.Ola river o jag "rutschar". Det är inget "lathunnagöra" precis!Huset damen bor i är byggt 1891! Det gör att det finns en hel del charmiga snickerier o annat vackert att vila ögonen på. Denna typ av arbete är bara sååå roligt o itressant!Rätt så högt är det vi måste klättra! Meeen vilken bedårande utsikt sen!!!På bilden nedan kan man skymta vår fastighet. Ni ser det ljusa tak i bakgrunden. Det är vårt garage.
Jag cyklar emellan förstås. Vädret är strålande o har man varit innomhus hela helgen pga. det ordinarie jobbet, så förstår ni att det bara är så skönt att få lufta vingarna!!


Kramar från oss här i Skåne.















1 kommentar:

  1. toppen! jafg har (som vanligt) fruktansvärd huvudvärk denna dag (har haft det till o från i flera veckor nu, sömnbrist och vätskebrist gissar jag) och allmän sjukdomskänsla i kroppen. jag hoppas dock att jag mår bättre imorgon....

    SvaraRadera