lördag 9 april 2011

Att våren är här.................

..........råder nu inga som helst tvivel om, eller hur?Blåsippan, Nässelfjärilen, Hasselns små ceriseröda honor, Krokusen osv. har vågat sig fram. Vi är nu snart färdiga med renoveringen av bad o tvättstuga, Ola lägger en sista hand på väggkaklet.Jag o lille-Bror målar vardagsrumsfönster o vägg, tyckte det såg fräscht ut men, nej! Se vilken skillnad, (har sparat en fläck av det gamla), så att Ola skulle få se vilken skillnad det blev!!!Har oxå varit till Petra på Hudplus, måste vårfräscha sig själv lite, behövdes verkligen!!Köket ,vår fräschat, lille-Bror o katten-Gustav håller mig i sällskap.Martin-grävare har hjälpt oss under den gångna veckan, vi ordnar så att vårt bränne får fast mark samt ett tak över huvudet!Lille-Pär, myser bland Krokusen.En liten fluga sitter o putsar sig i vårsolens värmeLiten föraning av stundande Påskhelg, själv jobbar jag hela Påsken, så jag ta ut den i förskott.
När nu denna lilla berättelse är klar, bär det iväg till Åhus, Ola o jag ska hämta sten så vi kan färdigställa brännes stationen!

hej o på återseende Ankan.

1 kommentar: